Jak układamy jadłospis?

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Kliknij przycisk poniżej, aby przeczytać treść rozporządzenia.

Menu przedszkolaka

poniedziałek 09/05/2022

I śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml) (mleko) Chleb z ziarnami i bułka weka (35g) (pszenica,owies,żyto) z masłem (5g) pastą z sera białego i rzodkiewki (25g) szczypiorek (3g) (twaróg z mleka) Herbata z suszonych owoców (200ml) (żurawina,dzika róża,jabłko, hibiskus) )

II śniadanie:Barszcz ukraiński z ziemniakami (250g) (seler,mleko) Podpłomyki 1 szt (pszenica) gruszka 1/2 szt woda niegazowana

Obiad:Kasza bulgur (100g) (pszenica) Bitki wieprzowe duszone w sosie z warzywami (marchew, pietruszka, por, seler) (80g) (seler,pszenica) Surówka z kiszonej kapusty i żurawiny z oliwą (80g) kompot z jabłka i czarnej porzeczki (200ml)

wtorek 10/05/2022

I śniadanie: Chleb żytni i chleb mieszany (35g) (żyto,pszenica) z masłem (5g) (mleko) sałata,wędlina drobiowa (20g) ser żółty(15g) (mleko), szczypiorek (3g),ogórek kiszony (15g), kolorowa papryka (15g) Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień,żyto,mleko) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II śniadanie:Krupnik z kaszą pęczak (250g) (seler,pszenica) "Lody" serowe (80g) (mleko) z musem truskawkowym i wafelkiem (pszenica) (wyrób własny) woda niegazowana

Obiad:Kluski śląskie (150g) (pszenica) z sosem pieczarkowym (50g) (mleko,pszenica) sałata zielona z rzodkiewką i jogurtem (80g) sok 100% jabłko-dynia (200ml)

środa 11/05/2022

I śniadanie:Kasza manna na mleku (200ml) (pszenica , mleko) Chleb z ziarnami i chleb mieszany (35g) (pszenica,żyto,owies) z masłem (5g) (mleko) pastą z tuńczyka i jajka (25g) (ryba,mleko,jaja) szczypiorek(3g),pomidor(15g)Herbata z cytryną (200ml)

II śniadanie:Zupa z zielonego groszku z zacierkami (250g) (seler,pszenica, mleko), Budyń waniliowy z malinami (150g) (wyrób własny) ( mleko ) jabłko1/2 szt woda niegazowana

Obiad:Ziemniaki pieczone w ziołach (100g) , kiełbaski rumuńskie z mięsa wieprzowego (80g) (kotleciki mielone z czosnkiem formowane na kształt kiełbaski ) (jaja,pszenica) surówka z ogórka kiszonego, kukurydzy i marchwi z oliwą (80g) kompot z jabłka i śliwki (200ml)

czwartek 12/05/2022

I śniadanie:Chleb z ziarnami i bułka weka (60g) (żyto,pszenica,owies) z masłem(8g)(mleko) ser żółty (20g),(mleko) kabanosy (20g) sałata,rzodkiewka, ogórek zielony (15g) szczypiorek (3g) Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień,żyto,mleko) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II śniadanie:Zupa warzywna z ziemniakami,groszkiem, fasolką szparagową i kalafiorem (250g) (seler, mleko) owocowy talerz: banan,gruszka,kiwi,melon (80g) woda niegazowana

Obiad:Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową ( mleko) (50g) marchewka do pochrupania (30g) kompot z jabłka i wiśni (200ml)

piątek 13/05/2022

I śniadanie:Kasza kukurydziana na mleku (200ml) Chleb żytni i chleb mieszany (35g) (żyto,pszenica) z masłem (5g) (mleko) pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) szczypiorek (3g) ogórek kiszony(15g) Pestki dyni do pochrupania Herbata owocowo - miętowa (200ml) (malina,jabłko,hibiskus,aronia,mięta)

II śniadanie:Zupa kalafiorowa z zacierkami (250g) (seler,mleko, pszenica) Kisiel z czarnej porzeczki i jabłek (180g) (wyrób własny) podpłomyki 1 szt (pszenica) woda niegazowana

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g) Filet z miruny pieczony w piecu (80g) (ryba) Surówka z buraka, jabłka z oliwą (80g) kompot ze śliwek i jabłek (200ml)

poniedziałek 16/05/2022

I śniadanie:Chleb pszenno-żytni i żytni (60g ) (pszenica,żyto) z masłem (8g) ( mleko) sałatą,serem żółtym (15g) ( mleko), suchą krakowską (20g),szczypiorkiem (3g) pomidorem (15g) Herbata z cytryną (200ml)

II śniadanie:Żurek z ziemniakami i jajkiem (250g) (seler,mleko, jaja,żyto ) Biszkopty bez cukru (2 szt) (pszenica, jaja,mleko) jabłko 1/2 szt woda niegazowana

Obiad:Risotto mięsno - warzywne (200g) (mięso indyka,seler,por, marchew,pietruszka, zielony groszek) (seler) z sosem pomidorowym (50g) (mleko,pszenica) Sałata masłowa z zielonym ogórkiem, szczypiorkiem i jogurtem (80g) (mleko) Napój z syropu z wiśni (200ml)

wtorek 17/05/2022

I śniadanie:Płatki ryżowe na mleku (200ml) Chleb żytni i chleb mieszany (35g) (żyto,pszenica) z masłem (5g) (mleko) jajkiem (20g), (jaja) szczypiorek (3g) , ogórek zielony (15g) Herbata miętowa z cytryną (200ml)

II śniadanie:Zupa pomidorowa z kaszą jaglaną (250g) (seler,mleko) Koktajl z malin (200ml) (maślanka-mleko ) (wyrób własny) woda niegazowana woda niegazowana

Obiad:Ziemniaki z koperkiem (100g) nuggetsy z fileta z kurczaka (80g) (wyrób własny) (jaja,) marchewka z groszkiem (80g) (mleko,pszenica) Kompot z gruszki i wiśni (200ml)

środa 18/05/2022

I śniadanie: Chleb z ziarnami i chleb mieszany (60g) (pszenica,owies,żyto ) z masłem(8g) (mleko) sałata,wędlina drobiowa (20g) ser żółty(15g)pomidorki koktajlowe(15g) szczypiorek (3g),ogórek kiszony (15g) Jabłko 1/2 szt Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień,żyto,mleko) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II śniadanie:Zupa pieczarkowa z zacierkami (250g) (seler,mleko, pszenica) Budyń waniliowy z musem brzoskwiniowym (150g) (wyrób własny) ( mleko ) woda niegazowana

Obiad:Ziemniaki z koperkiem (100g) kotlety z jajek (80g) (jaja,pszenica) surówka z kapusty pekińskiej, kukurydzy, ogórka kiszonego z oliwą (80g) kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko,czarna porzeczka, wiśnia )

czwartek 19/05/2022

I śniadanie: Chleb pszenno- żytni (60g) (pszenica, żyto) z masłem (8g) (mleko) pastą z jaj (20g) (jaja, mleko),szczypior (3g), pomidor (15g) Herbata owocowo - miętowa (200ml) (malina,jabłko,hibiskus,aronia,mięta)

II śniadanie:Paluch z makiem (1 szt - gr.3 i 4) (1/2 szt - gr1 i 2) (pszenica,jaja) jabłko 1 szt (gr 3 i 4) 1/2 szt(gr1 i 2) Bułka kajzerka (40g) (1 szt - gr 3 i 4) z masłem(8g) serem żółtym (20g) ( pszenica,mleko) woda niegazowana

Obiad:Zupa pomidorowa z ryżem (250g) (seler,mleko) Naleśniki z polewą serowo-jogurtowo- truskawkową (200g/50g) (pszenica,jaja,mleko) lemoniada z miodem i cytryną (200ml)

piątek 20/05/2022

I śniadanie: Płatki gryczane na mleku (200ml) Chleb ziarnisty i chleb mieszany (35g) (żyto,pszenica,owies) z masłem (5g) (mleko)wędliną drobiową (20g), szczypiorek (3g) , ogórek zielony (15g) Pestki dyni do pochrupania Herbata z cytryną (200ml)

II śniadanie:Krupnik z kaszą jęczmienną (250g) (seler, mleko,jęczmień) Talerz warzywno- owocowy : kalarepa (15g),marchew (15g), borówki (15g) gruszka (20g) woda niegazowana

Obiad:Ziemniaki z koperkiem (100g) , kotlet mielony z ryby z warzywami (80g) (jaja,ryba,pszenica,seler) Surówka z kapusty pekińskiej i marchwi z oliwą (80g) kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, czarna porzeczka, truskawka)

poniedziałek 23/05/2022

I śniadanie: Chleb żytni i chleb mieszany (60g) (żyto, pszenica) z masłem (8g) (mleko) serek biały z wiśniami (80g)(mleko) orzechy włoskie do pochrupania (10g) Kakao z mlekiem (mleko) (200ml)

II śniadanie:Zupa ogórkowa z ziemniakami (250g) (seler, mleko), Jabłko pieczone z cynamonem 1/2 szt. Biszkopty bez cukru (4 szt) (pszenica, jaja, mleko) woda niegazowana

Obiad:Spaghetti z sosem mięsno-pomidorowym (makaronem z pełnego ziarna) (200g), posypane żółtym serem (pszenica, ser żółty - mleko ) Kalarepa do pochrupania (30g) kompot ze śliwek i jabłek (200ml)

wtorek 24/05/2022

I śniadanie: Chleb z ziarnami i bułka weka (60g) (żyto, pszenica ,owies) z masłem (8g) (mleko) ser żółty (20g),(mleko) wędlina (20g) rzodkiewka, papryka słupki (15g) szczypiorek (3g) Pestki słonecznika do pochrupania Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień ,żyto, mleko) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II śniadanie:Zupa fasolowa z ziemniakami (250g) (seler) Ciasto marchewkowe (wypiek własny) (jaja, pszenica) borówki (10g) i jabłko 1/4szt woda niegazowana

Obiad:Kaszotto warzywne (200 g) (kasza pęczak, brokuł, marchewka, kalafior, groszek, fasolka szparagowa) (jęczmień) Sałata z ogórkiem zielonym, szczypiorkiem i jogurtem (mleko) kompot z gruszki i wiśni (200ml)

środa 25/05/2022

I śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml) (owies) Chleb żytni i bułka weka (35g) (żyto, pszenica) z masłem (5g)(mleko) pastą z sera białego i rzodkiewki (25g) szczypiorek (3g) (mleko) Herbata z suszonych owoców (200ml) (żurawina, dzika róża, jabłko, hibiskus)

II śniadanie:Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, mleko), Deserek z nasion chia z musem brzoskwiniowym (150g) ( mleko ) woda niegazowana

Obiad:Kopytka ze szpinakiem (150g) (pszenica, jaja) gulasz z indyka z cukinią ,marchewką i papryką (50g/100g) (pszenica, mleko) gruszka 1/2 szt lemoniada z miodem i cytryną (200ml)

Uwaga! Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach.

Smacznego! 🙂

Skip to content