Jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA




11.10.2018 Czwartek

I Śniadanie: chleb orkiszowy i chleb żytni z dynią(35g) (gluten) z masłem(5g) (z mleka)suchą krakowką(20g) sałata,ogórek zielony(15g0rzodkiewka(15g)szczypiorek herbata owocowo-miętowa(200ml) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie: zupa grochowa z ziemniakami (250g)(seler) budyń czekoladowy (150g) (mleko,kakao,mąka kukurydziana,skrobia)(wyrób własny)polany syropem daktylowym i posypany malinami woda niegazowana

Obiad: łazanki jarskie z brakułami,pieczarkami i żółtym serem 9200g) (ser żółty z mleka,mąka pszenna) jabłko 1/2szt kompot z jabłek i czarnej porzeczki(200ml)

12.10.2018 Piątek
 
I Śniadanie: płatki jaglane na mleku(200ml) chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z ziarnami(35g)(gluten) z
pastą z ciecierzycy z warzywami 925g)(seler)(wyrób własny)ze szczypiorkiem(3g)i pomidorem(15g) herbata z cytryną


II Śniadanie: żurek z jajkiem i grzankami (250g)(śmietana i kefir z mleka,seler,jaja,gluten) gruszka1/2szt ciasteczka owsiane(wyrób własny) lemoniada z miodem i cytryną(200ml)

Obiad: ziemniaki z koperkiem(100g) kotlet mielony z ryby z warzywami (80g)(jaja,bułka pszenna,seler) surówka z kapusty kiszonej,marchwi,szczypiorku i jabłka z oliwą(80g) napój z suszonych owoców (200ml)



15.10.2018 Poniedziałek

I Śniadanie: chleb graham i chleb żytni ze słonecznikiem(35g) (gluten) z masłem (5g)(z mleka) sałatą,wędliną(20g)szczypiorkiem (3g)ogórkiem kiszonym (20g)papryką czerwoną i żółtą (20g) herbata z suszonych owoców(200ml) (dzieci samodzielnie kompomują kanapki)

II Śniadanie: zupa jarzynowa z ziemniakami (250g) (seler,śmietana z mleka) paluch z makiem (mąka pszenna,jaja)(50g)  banan 1/2szt kakao (mleko) (200ml) woda niegazowana

Obiad: ryz zapiekany z jabłkami i cynamonem(250g) i polewą jogurtową (50g) (jogurt z mleka) marchewka do pochrupania (20g) kompot wieloowocowy(200ml)

16.10.2018 Wtorek

I Śniadanie: płatki jęczmienne na mleku (200ml) chleb ziarnisty i chleb żytni z żurawiną(35g)(gluten) z masłem (5g)(z mleka) z jajkiem(25g)szczypiorkiem(3g)pomidorem(15g) herbata miętową z cytryną(200ml)

II Śniadanie: zupa pomidorowa z kaszą jaglaną(250g)(seler,śmietana z mleka) chrupki jaglane 4szt koktajl truskawkowy (200ml)(maślanka -mleko)(wyrób własny) woda niegazowana

Obiad: ziemniaki z koperkiem (100g) udko pieczone w piecu(100g) sałata,ogórek zielony i rzodkiewka z jogurtem naturalnym (80g)(mleko) kompot z gruszki i malin(200ml)

17.10.2018 Środa

I Śniadanie: chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z ziarnami (35g)(gluten) z masłem (5g) (z mleka)schab pieczony (20g)(wyrób własny) sałata, papryka czerwona szczypiorek(3g) herbata z cytryną (200ml) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie; zupa brokułowa z ziemniakami (250g0 (seler,śmietana z mleka) bułeczka drożdżowa z serem (mąka pszenna ,jaja, mleko) gruszka 1/2szt kakao (mleko)(200ml)

Obiad: makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna)ze szpinakiem i białym serem (twaróg z mleka)(200g) i polewą jogurtową( z mleka)(50g) marchewka do pochrupania(30g) kompot z jabłek i śliwek (200ml)

18.10.2018 Czwartek

I Śniadanie: kasza manna na mleku(200ml) chleb mieszany pszenno-żytni i chleb zytni z dynią(35g)(gluten) z masłem(5g)(mleko) pastą z sera białego i rzodkiewki (25g) szczypiorek(3g)(twaróg z mleka) jabłko 1/2szt herbata miętowo-malinowa(200ml)

II Śniadanie: zupa z zielonego groszku z kaszą jaglaną (250g)(seler,smietana z mleka) koktajl jagodowy (maślanka-mleko)(150g) wyrób własny chrupki gryczane 4szt woda niegazowana

Obiad: spaghetti z sosem mięsno-pomidorowym (makaronem z pełnego ziarna) (200g) posypane żółtym serem (mąka pszenna,jaja,ser żółty z mleka) kompot z wiśni i jabłek (200ml)

19.10.2018 Piątek

I Śniadanie: chleb ziarnisty i chleb żytni ze słonecznikiem(35g)(gluten) z masłem (5g)(mleko) pasta z tuńczyka(25g)(ryba,jogurt)(wyrób własny) ze szczypiorkiem(3g) ogórkiem kiszonym (15g) herbata z suszonych owoców(200ml)

II Śniadanie: zupa wiejska z makaronem z pełnego ziarna(250g) (seler,śmietana z mleka,gluten) paluch z makiem (mąka pszenna,jaja)(50g) gruszka 1/2szt kakao(mleko)(200ml) woda niegazowana

Obiad: ziemniaki z koperkiem (100g) jajko sadzone(1szt) surówka z buraka,jabłka,cebulki z oliwą(80g) kompot z czarnej porzeczki i gruszki(200ml)

22.10.2018 Poniedziałek

I Śniadanie: płatki orkiszowe na mleku (200ml) bułka weka i chleb żytni z żurawiną(35g)(gluten) z masłem(5g) (mleko) i jajkiem(25g) szczypiorkiem(3g),pomidorem (15g) z sezamem jabłko 1/2szt herbata mietowa z cytryną (200ml)

II Śniadanie: zupa ogórkowa z ryżem(250g) (seler,śmietana z mleka) wafel ryżowy posmarowany twarożkiem waniliowym z rodzynkami (50g) (mleko) woda niegazowana

Obiad: ziemniaki z koperkiem (100g) pieczeń rzymska wiepszowo-drobiowa z marchewką(80g)(jaja,bułka pszenna) z sosem pomidorowym(50g)(mąka owsiana) surówka z ogórka kiszonego, marchewki, cebulki z oliwą (80g) kompot z jabłek i malin (200ml)

23.10.2018 Wtorek

I Śniadanie: chleb ziarnisty i chleb żytni z dynią (35g)(gluten) z masłem(5g)(z mleka) wędliną(20g) sałatą, szczypiorkiem(3g) ogórek zielony(15g),rzodkiewka(15g) ziarna słonecznika kawa zbożowa z mlekiem(200g) (jęczmień,żyto) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie: zupa jarzynowa z ziemniakami i fasolką szparagową(250g)(seler,śmietana z mleka) kisiel z malin (180g)(wyrób własny) chrupki jaglane 4szt banan 1/2szt woda niegazowana

Obiad: gołąbki z włoskiej kapusty z ryżem i mięsem(200g) z sosem pomidorowym (50g) (mąka pszenna) marchewka do pochrupania (20g) kompt ze śliwek i jabłek (200ml)

24.10.2018 Środa

I Śniadanie: płatki jęczmienne na mleku (200ml) chleb mieszany pszenno-żytni z ziarnami(35g)(gluten) z pastą z soczewicy z warzywami (25g)(seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem(2g) i pomidorem (15g) jabłko 1/2szt herbata z cytryną(200ml)

II Śniadanie: zupa szczawiowo-szpinakowa z brązowym ryżem i jajkiem(250)(seler,jajja) bułeczka z ziarnami(40g)(mąka pszenna) z masłem(5g) (z mleka) parówka z szynki 96% z ketchupem herbata owocowo-miętowa (200ml)

Obiad: ziemniaki z koperkiem (100g) nuggetsy z fileta z kurczaka (80g) (jaja,pł kukurydziane) wyrób własny sałata lodowa, ogórek zielony,szczypiorek,koperek z sosem vinegret(80g) kompot wieloowocowy (200ml)

SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!