jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA
 


20.05.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną (20g), szczypiorkiem (3g), papryką czerwoną (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml). 

II Śniadanie: Krupnik z kaszą pęczak i ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). Wafel ryżowy 1 szt., kakao (mleko) (200ml), gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową (mleko) (50g), marchewka do pochrupania, kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml).


21.05.2019 Wtorek

I Śniadanie: Bułka weka i chleb żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g) posypane sezamem, kalarepka do pochrupania (80g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa wiejska z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). Kisiel z malin (180g) (wyrób własny), banan 1/2 szt., woda niegazowana

Obiad: Kasza bulgur (100g) (gluten), nuggetsy z fileta z kurczaka (80g) (jaja, pł. kukurydziane) - wyrób własny. Sałata lodowa, ogórek zielony, papryka, szczypiorek, koperek z sosem winegret (80g), kompot wieloowocowy (200ml).


22.05.2019 Środa

I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata z cytryną (200ml).  

II Śniadanie: Zupa szpinakowa z jajkiem i ryżem (250g) (seler, śmietana z mleka). Ciasto marchewkowe (wyrób własny) (jaja, mąka pszenna), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad: Makaron razowy penne z mięsem z indyka, pieczarkami i żółtym serem (200g) (mąka pszenna, mleko). Sałata rukola, pomidor i ogórek kiszony z oliwą i ziarnami słonecznika (80g). Napój z suszonych owoców (200ml).


23.05.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), krakowską podsuszaną (20g), szczypiorek (3g), ogórek kiszony (20g), papryka czerwona i żółta (20g). Herbata z suszonych owoców (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa brokułowa z makaronem (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). Bułeczka drożdżowa z serem (gluten, jaja, mleko), jabłko 1/2 szt., kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), jajko w sosie chrzanowym (1szt./50g) (jaja, mleko, gluten). Surówka z kapusty pekińskiej, marchewki, ogórka kiszonego, cebulki, koperku z oliwą. Kompot z jabłek i truskawki (200ml).


24.05.2019 Piątek

I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb żytni ze słonecznikiem (35g)(gluten) z masłem (5g)(mleko), sałatą, serem żółtym (20g) (mleko), szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata z suszonych owoców (200ml). 

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Chałka (mąka pszenna, jaja) (35g) z masłem (5g) (z mleka), gruszka 1/2 szt., mleko z cynamonem (200ml), woda niegazowana 

Obiad: Ryż brązowy (100g), filet z miruny w panierce pieczony w piecu (80g) (ryba, jaja, bułka tarta). Fasolka szparagowa gotowana na parze (80g). Kompot z czarnej porzeczki i gruszki (200ml).


27.05.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml). Chleb ziarnisty (30g)(gluten) z masłem (5g)(mleko) i jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g) posypane sezamem, kalarepka do pochrupania (80g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa ziemniaczana z natką pietruszki (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), konfiturą z jagód. Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Spaghetti z sosem mięsno-pomidorowym (z makaronem z pełnego ziarna) (200g) posypane żółtym serem (mąka pszenna, jaja, ser żółty z mleka), jabłko 1/2 szt., kompot z gruszek i truskawek (200ml).


28.05.2019 Wtorek

I Śniadanie: Płatki gryczane na mleku (200ml). Bułka weka (35g) (mąka pszenna) z masłem (5g) (z mleka) z pastą rybną z warzywami (25g) (ryba, seler) (wyrób własny), ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa ogórkowa z ryżem (250g) (seler, śmietana z mleka). Budyń czekoladowy z malinami (150g) (mleko, mąka kukurydziana, skrobia)(wyrób własny), polany syropem z agawy, woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet schabowy (80g) (jaja, gluten). Surówka z selera, marchewki, ananasa i rodzynek z jogurtem naturalnym (80g) (mleko), kompot z aronii i wiśni (200ml).


29.05.2019 Środa

I Śniadanie: Chleb mieszany pszenno-żytni (35g) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, suchą krakowską (20g), szczypiorkiem (3g), papryką żółtą, zieloną i czerwoną (15g), z ziarnem dyni. Herbata z czarnej porzeczki i malin (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa warzywna z ziemniakami, groszkiem, fasolką szparagową i kapustą białą (250g) (seler, śmietana z mleka). Chrupki jaglane 4 szt., gruszka 1/2 szt., kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Gołąbki z młodej kapusty z ryżem i mięsem (200g) z sosem pomidorowym (50g) (gluten), marchewka do pochrupania (20g), kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml).


30.05.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb mieszany pszenno-żytni (30g) z masłem (5g) (z mleka), pastą z sera białego i rzodkiewki (25g), szczypiorek (3g) (twaróg z mleka), kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka). Sałatka owocowa (80g) (gruszka, banan, brzoskwinia, kiwi, ananas, winogrona, pestki dyni, suszone wiśnie), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g). Filet z miruny pieczony w piecu (ryba). Surówka z kiszonej kapusty i marchwi z oliwą (80g). Kompot z jabłek i wiśni (200ml).


31.05.2019 Piątek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Chleb orkiszowy (35g) (mąka pszenna) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny), ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata owocowo-miętowa (200ml). 

II Śniadanie: Zupa krem z zielonego ogórka z ziarnem słonecznika (250g) (seler, mleko), paluch z makiem (gluten, jaja) (50g), chrupsy jabłkowe, kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Pierogi leniwe z masłem (200g) (jaja, mąka pszenna, twaróg z mleka, masło z mleka), marchewka z jabłkiem (80g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, malina).
 

SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!