Jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA


14.01.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb
mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), pastą z tuńczyka (25g) (ryba, jogurt) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Kakao (mleko) (200ml). Woda niegazowana.

II Śniadanie: Zupa ziemniaczana z natką pietruszki (250g) (seler, śmietana z mleka). "Lody" serowe (80g) (ser biały z mleka) z malinami, polane syropem z agawy (wyrób własny), gruszka 1/2 szt. Herbata z malin i aronii (200ml). Woda niegazowana.

Obiad:
Spaghetti z sosem mięsno-pomidorowym (makaronem z pełnego ziarna) (200g), posypane żółtym serem (mąka pszenna, jaja, ser żółty z mleka). Kompot z truskawek i jabłek (200ml).



15.01.2019 Wtorek


I Śniadanie: Kasza manna na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb żytni ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), sałatą, wędliną (20g), rzodkiewką (15g), ogórkiem kiszonym (15g), szczypiorkiem (3g). Herbata z suszonych owoców (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Chałka (mąka pszenna, jaja) (35g) z masłem (5g) (z mleka), banan 1/2 szt.. Mleko z cynamonem (200ml). Woda niegazowana.

Obiad:
Pierogi leniwe z masłem (200g) (jaja, mąka pszenna, twaróg z mleka, masło z mleka). Marchewka z jabłkiem (80g). Kompot z czarnej porzeczki i gruszki (200ml).



16.01.2019 Środa


I Śniadanie: Chleb graham i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), serem żółtym (20g) (mleko), szczypiorek (3g), papryka żółta, zielona i czerwona (15g), biała rzodkiew (15g), ziarno słonecznika. Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie: Zupa krem z zielonego groszku z koperkiem (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułeczka z ziarnami (mąka pszenna) z masłem (5g) (z mleka) i konfiturą z truskawek. Mandarynka 1 szt. Herbata owocowo-miętowa (200ml).

Obiad:
Kasza gryczana (100g), gulasz z indyka z marchewką (100g) (mąka owsiana), surówka z białej kapusty, marchwi, pora i koperku z oliwą (80g). Sok 100% jabłko-wiśnia.



17.01.2019 Czwartek


I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, jogurt) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogó
rek kiszony (15g). Herbata z malin i aronii (200ml).
 
II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułeczka drożdżowa z serem (50g) (gluten, mleko), jabłko 1/2 szt., kakao (mleko) (200ml). Woda niegazowana.

Obiad:
Ziemniaki z koperkiem (100g), udko z kurczaka pieczone w piecu (100g). Buraczki zasmażane (80g) (mąka pszenna). Kompot z jabłek i gruszek (200ml).



18.01.2019 Piątek


I Śniadanie:
Płatki ryżowe na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa pieczarkowa z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). "Lody" serowe (80g) (ser biały z mleka) z brzoskwinią. Lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad:
Ziemniaki z koperkiem (100g). Kotlet mielony z ryby z warzywami (80g) (jaja, bułka pszenna, seler). Surówka z kapusty kiszonej, marchwi, szczypiorku z oliwą (80g). Napój z suszonych owoców (200ml).


21.01.2019 Poniedziałek


I Śniadanie: Chleb
orkiszowy i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z sałatą, wędliną (20g), szczypiorek (3g), ogórek kiszony (15g), papryka czerwona, zielona i żółta (15g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto) (dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa warzywna z ziemniakami i fasolką szparagową (250g) (seler, śmietana z mleka). Pierniczki toruńskie 1 szt. (jaja, mąka pszenna), gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad:
Naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka). Marchewka do pochrupania (30g). Napój z malin i aronii (200ml).



22.01.2019 Wtorek


I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Bułka weka i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z serem białym i truskawką (25g) (twaróg z mleka) (25g) (wyrób własny), jabłko 1/2 szt. Herbata z cytryną (200ml).


II Śniadanie: Zupa ogórkowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Sok jabłko-marchew 100%. Chrupki gryczane 4 szt. Woda niegazowana.

Obiad:
Kasza pęczak (100g), kolorowy kociołek (150g) (danie z cukinią, papryką, mięsem drobiowym) (mąka owsiana). Kompot wieloowocowy (200ml).



23.01.2019 Środa

I Śniadanie: Chleb ziarnisty i chleb żytni ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), sałatą, wędliną (20g), rzodkiewka (15g), ogórek kiszony (15g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie: Zupa ziemniaczana z natką pietruszki (250g) (seler, śmietana z mleka). Kisiel z owoców leśnych (180g) (wyrób własny). Gruszka 1/2 szt. Woda niegazowana.

Obiad:
Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) ze szpinakiem i białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą jogurtową (z mleka) (50g). Marchewka do pochrupania. Kompot z truskawki i gruszki (200ml).



24.01.2019 Czwartek


I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb orkiszowy i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), z pastą z jaj (jaja, jogurt naturalny) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml).


II Śniadanie: Kapuśniak z kiszonej kapusty z ziemniakami i kminkiem (250g) (seler). Paluch z makiem (mąka pszenna, jaja) (35g). Jabłko 1/2 szt., mleko z cynamonem (200ml). Woda niegazowana.

Obiad:
Ziemniaki z
koperkiem (100g), kotlet schabowy (bułka tarta pszenna, jaja, mleko) (80g). Surówka z kapusty pekińskiej, marchwi, ogórka kiszonego, papryki i pora z oliwą (80g). Kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml).


25.01.2019 Piątek


I Śniadanie:
Chleb graham i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną drobiową (sucha z fileta) (20g), szczypiorek (3g), papryka czerwona (15g), biała rzodkiew (15g), ziarno słonecznika. Kakao (mleko) (200ml) (dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa brokułowa z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka, mąka pszenna). Gruszka 1/2 szt., deser z kaszy mannej (80g) (mleko, gluten) z musem truskawkowym. Woda niegazowana.

Obiad:
Ziemniaki z
koperkiem (100g). Filet z miruny pieczony w piecu (80g) (ryba). Surówka z kiszonej kapusty i marchwi z oliwą (80g). Napój z suszonych owoców (200ml).


28.01.2019 Poniedziałek


I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), serem żółtym (20g) (mleko) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml).


II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, gluten, śmietana z mleka). Chałka (mąka pszenna, jaja) (35g) z masłem (5g) (z mleka). Mandarynka 1 szt, kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto).

Obiad:
Risotto z mięsem i warzywami (200g) (papryka, pieczarka, kukurydza, cebula). Sałata lodowa, pomidor, szczypiorek, koper z pestkami słonecznika i sosem vinegret (80g). Kompot z gruszek i aronii (200ml).



29.01.2019 Wtorek

I Śniadanie: Chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), pastą z sera białego i rzodkiewki (25g) (twaróg z mleka), szczypiorek (3g). Jabłko 1/2 szt., kakao (mleko) (200ml).


II Śniadanie: Zupa fasolowa z ziemniakami (250g) (seler). Budyń czekoladowy z malinami polany syropem daktylowym (150g) (mleko, kakao, mąka kukurydziana, skrobia) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad:
Kasza gryczana (100g), pulpeciki drobiowe (80g) w sosie pomidorowym (50g) (jaja, otręby owsiane). Surówka z kapusty białej, marchewki, pora z oliwą (80g). Kompot z jabłka i malin (200ml).


SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!