jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA


22.03.2019 Piątek

I Śniadanie: Chleb graham i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną drobiową (sucha z fileta) (20g), szczypiorek (3g), papryka czerwona (15g), biała rzodkiew (15g), ziarno słonecznika. Kakao (mleko) (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).
 

II Śniadanie: Zupa brokułowa z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka, mąka pszenna). Tosty z żółtym serem, pomidorem i bazylią (gluten, mleko), gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g). Filet z miruny w panierce pieczony w piecu (80g) (ryba, jaja, bułka tarta), surówka z kiszonej kapusty i marchwi z oliwą (80g). Napój z suszonych owoców (200ml).


25.03.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z ziarnami (35g)
(gluten) z masłem (5g) (mleko), serem żółtym (20g) (mleko) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, gluten, śmietana z mleka). Chałka (mąka pszenna, jaja) (35g) z masłem (5g) (z mleka), mandarynka 1 szt., kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto).

Obiad: Risotto z mięsem i warzywami (200g) (papryka, pieczarka, kukurydza, cebula). Sałata lodowa, pomidor, szczypiorek, koper z pestkami słonecznika i sosem vinegret (80g). Kompot z gruszek i aronii (200ml).


26.03.2019 Wtorek

I Śniadanie: Chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), pastą z sera białego i rzodkiewki (25g), szczypiorek (3g) (twaróg z mleka). Jabłko 1/2 szt., kakao (mleko) (200ml).
 

II Śniadanie: Zupa fasolowa z ziemniakami (250g) (seler). Budyń czekoladowy z malinami polany syropem daktylowym (150g) (mleko, kakao, mąka kukurydziana, skrobia) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Kasza gryczana (100g), pulpeciki drobiowe (80g) w sosie pomidorowym (50g) (jaja, otręby owsiane). Surówka z kapusty białej, marchewki, pora z oliwą (80g). Kompot z jabłka i malin (200ml). 


27.03.2019 Środa

I Śniadanie: Płatki orkiszowe na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną drobiową (20g), rzodkiewką, szczypiorkiem (3g), ogórkiem zielonym (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa kalafiorowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Deser z płatków jaglanych z rodzynkami i musem truskawkowym (150g) (mleko). Lemoniada z miodem i cytryną (200ml). Woda niegazowana.

Obiad: Gołąbki z włoskiej kapusty z ryżem i mięsem (200g) z sosem pomidorowym (50g) (mąka pszenna). Marchewka do pochrupania (20g). Kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml).


28.03.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i ogórka zielonego (25g), szczypiorek (3g) (twaróg z mleka). Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.
 

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Kisiel z malin (180g) (wyrób własny), chrupki orkiszowe 4 szt. (gluten), banan 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Kasza bulgur (100g) (gluten), kotlet mielony z indyka (80g) (jaja, otręby owsiane, bułka pszenna). Sałata lodowa, pomidor, szczypiorek, koper z pestkami słonecznika i sosem vinegret (80g). Kompot z jabłka i malin (200ml).


29.03.2019 Piątek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Chleb graham i chleb żytni ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z jaj (jaja, jogurt naturalny) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g), jabłko 1/2 szt. Herbata owocowo- miętowa (200ml).
 

II Śniadanie: Zupa z zielonego groszku z kaszą jaglaną (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułeczka z ziarnami (40g) (mąka pszenna) z masłem (5g) (mleko). Koktajl jagodowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), filet z miruny w klasycznej panierce (80g) (ryba, jaja, bułka tarta pszenna). Surówka z kapusty kiszonej i marchwi (80g). Kompot wieloowocowy (200ml).



01.04.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną (20g), rzodkiewka (15g), ogórek kiszony (15g), ziarno słonecznika. Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto) (dzieci samodzielnie komponują kanapki).
 

II Śniadanie: Krupnik z kaszą pęczak i ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). Paluch z makiem (mąka pszenna, jaja) (50g), gruszka 1/2 szt., sok 100% jabłko-brzoskwinia (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową (z mleka) (50g). Marchewka do pochrupania (20g). Kompot z gruszki i malin (200ml).


02.04.2019 Wtorek

I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), serem żółtym (20g) (mleko) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Kalarepka do pochrupania (20g). Herbata z suszonych owoców (200ml).
 

II Śniadanie: Rosół z makaronem pszenno-jajecznym (250g) (seler, gluten, jaja). Budyń czekoladowy z malinami (150g) (mleko, mąka kukurydziana, skrobia) (wyrób własny), banan 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), potrawka z kurczaka z warzywami (120g) (seler, śmietana z mleka). Surówka z buraka, jabłka i cebulki z oliwą (80g), kompot z jabłka i wiśni (200ml).


03.04.2019 Środa

I Śniadanie: Chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), schab pieczony (20g) (wyrób własny), sałata, papryka czerwona, szczypiorek (3g), ziarno dyni. Kakao (mleko) (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki). 

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler). Bułeczka drożdżowa z serem (mąka pszenna, jaja, mleko) (150g). Mleko z cynamonem (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Łazanki jarskie z brokułami, pieczarką i żółtym serem (200g) (ser żółty z mleka, mąka pszenna), jabłko 1/2 szt., kompot wieloowocowy (200ml).


04.04.2019 Czwartek

I Śniadanie: Płatki orkiszowe na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z miruny z warzywami (25g) (ryba, seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata z malin i czarnej porzeczki (200ml).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułeczka z ziarnami z masłem (40g) (gluten, jaja, mleko). Talerz warzyw i owoców do pochrupania: kalarepa, marchew i jabłko (50g). Napój z suszonych owoców (200ml).

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), nugetsy z fileta z kurczaka (80g) (jaja, pł. kukurydziane) - wyrób własny. Surówka z selera, marchewki, ananasa i rodzynek z jogurtem naturalnym (80g). Kompot z wiśni i gruszek (200ml).


05.04.2019 Piątek

I Śniadanie: Bułka weka i chleb żytni ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g) z sezamem, jabłko 1/2 szt., kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa brokułowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Kisiel z owoców leśnych (180g) (wyrób własny), chrupki jaglane 4 szt., woda niegazowana.

Obiad: Naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka). Marchewka do chrupania (30g). Kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml). 


SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!