jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA


12.11.2019 Wtorek

I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, mleko) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Herbata owocowo-miętowa (200ml).

II Śniadanie: Zupa wiejska z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, masło z mleka, gluten). Koktajl truskawkowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Kasza gryczana (100g), gulasz z indyka z marchewką, cukinią, dynią (100g) (mąka owsiana). Surówka z kapusty pekińskiej, papryki, ogórka kiszonego, cebulki, koperku z oliwą (80g), kompot z gruszki i truskawki (200ml).


13.11.2019 Środa

I Śniadanie: Chleb z ziarnami i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i pomidorem (15g) posypane sezamem. Jajecznica ze szczypiorkiem (1szt./3g) (masło - mleko, jaja). Kalarepka do pochrupania (30g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), z konfiturą z truskawek. Mleko z miodem i cynamonem (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet mielony drobiowo-wieprzowy (80g) (jaja, bułka pszenna, seler). Surówka z selera, marchewki i ananasa z jogurtem naturalnym (80g) (mleko). Kompot z gruszek i czarnej porzeczki (200ml).

14.11.2019 Czwartek

I Śniadanie: Zupa mleczna z dynią i makaronem (200ml) (mleko i gluten). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pieczonym schabem (20g) (wyrób własny), szczypiorek (3g), papryka żółta, zielona i czerwona (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml). 

II Śniadanie: Zupa z zielonego groszku z ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka). Deserek z nasion chia z musem brzoskwiniowym (150g) (mleko), woda niegazowana.

Obiad: Łazanki jarskie z brokułami, pieczarką i żółtym serem (200g) (ser żółty z mleka, gluten), marchewka do pochrupania (30g). Kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, śliwka).


15.11.2019 Piątek

I Śniadanie: Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z sera białego i rzodkiewki (25g) (twaróg z mleka), pestki dyni do chrupania. Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa warzywna z ziemniakami, groszkiem, fasolką szparagową i kapustą białą (250g) (seler, śmietana z mleka). Chrupki orkiszowe 4 szt., koktajl wiśniowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Kasza bulgur (100g). Filet z miruny w panierce pieczony w piecu (80g) (ryba, jaja, bułka tarta). Surówka z kapusty pekińskiej, marchwi, ogórka kiszonego, papryki i pora z oliwą (80g). Kompot z jabłek i śliwek (200ml). 


18.11.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Chleb z ziarnami i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, z serem żółtym (20g) (mleko), pomidorem (15g), szczypiorkiem (3g). Herbata z aronii i malin (200ml).

II Śniadanie: Zupa krem z zielonego ogórka z ziarnem słonecznika (250g) (seler, masło z mleka), jabłko pieczone z rodzynkami 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), udko z kurczaka pieczone w piecu (100g). Brokuły, kalafior i marchewka gotowane na parze (80g). Sok 100% jabłko-brzoskwinia (200ml).

19.11.2019 Wtorek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałata, wędlina drobiowa (20g), szczypiorek (3g), rzodkiewka, ogórek zielony (15g). Pestki dyni do chrupania. Herbata z cytryną (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Krupnik z kaszą jęczmienną i ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka, gluten). Paluch z makiem (gluten, jaja) (50g), banan 1/2 szt., kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Pierogi leniwe z masłem (200g) (jaja, mąka pszenna, twaróg z mleka, masło z mleka), marchewka z jabłkiem (80g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, czarna porzeczka). 

20.11.2019 Środa

I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, mleko) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Herbata owocowo-miętowa (200ml).

II Śniadanie: Barszcz ukraiński z ziemniakami (250g) (seler, śmietana-mleko). Budyń czekoladowy z malinami (150g) (mleko, mąka kukurydziana, skrobia) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Ryż brązowy (100g). Kolorowy kociołek (150g) (danie z cukinią, papryką, mięsem z indyka) (mąka owsiana), kompot z gruszek i malin (200ml).


21.11.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb ze słonecznikiem i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z awokado i jaj (25g) (jaja, jogurt) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (5g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa kalafiorowa z makaronem (250g) (seler, masło z mleka, gluten), gruszka 1/2 szt., ciasto buraczkowe (wyrób własny) (jaja, gluten), mleko z miodem (250g).

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), bitki wieprzowe duszone w ziołach (80g), surówka z ogórka kiszonego, marchewki, szczypiorku, kukurydzy z oliwą, kompot z jabłka i czarnej porzeczki (200ml).

22.11.2019 Piątek

I Śniadanie: Płatki gryczane na mleku (200ml). Bułka weka i chleb z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, papryką, krakowską podsuszaną (20g), szczypiorek (3g), ogórek kiszony (15g). Herbata z cytryną (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka). Talerz warzyw i owoców do pochrupania: kalarepa, marchew i jabłko (80g), chrupki kukurydziane (10g), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad: Kasza pęczak (100g), ryba po grecku (80g) (ryba, jaja, gluten). Sałata lodowa, ogórek zielony z sosem vinegret (80g). Kompot z jabłka i śliwki (200ml).


25.11.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g), marchewka do pochrupania. Kawa  zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Rosół z makaronem pszenno-jajecznym (250g) (seler, gluten, jaja). Wafel ryżowy posmarowany twarożkiem waniliowym z malinami (50g) (mleko), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), potrawka z kurczaka z warzywami (120g) (seler, śmietana z mleka). Surówka z kapusty pekińskiej, marchwi, ogórka kiszonego, papryki i pora z oliwą (80g). Sok 100% jabłko-wiśnia (200ml).

26.11.2019 Wtorek

I Śniadanie: Płatki orkiszowe na mleku (200ml) (mleko). Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml). 

II Śniadanie: Zupa krem z dyni z pestkami dyni (250g) (seler, masło z mleka). Bułeczka z ziarnami (40g) (mąka pszenna) z masłem (5g) (z mleka), parówka z szynki 96% z ketchupem, napój z suszonych owoców (200ml). 

Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową (mleko) (50g), jabłko 1/2 szt., kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, czarna porzeczka).

SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!