jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA



14.09.2020 Poniedziałek

I Śniadanie:
Chleb z ziarnami i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i pomidorem (15g) posypane sezamem. Jajecznica ze szczypiorkiem (1szt./3g) (masło-mleko, jaja), kalarepka do pochrupania (30g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), konfiturą z wiśni. Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

 Obiad: Ziemniaki pieczone z ziołami (100g), kotlet schabowy (80g) (jaja, gluten). Mizeria ze śmietaną (80g) (mleko), kompot z gruszek i czarnej porzeczki (200ml). 

15.09.2020 Wtorek

I Śniadanie: Płatki
ryżowe na mleku (200ml). Bułka weka i chleb graham (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa z zielonego groszku z ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka). Ciasteczka owsiane (gluten) 2 szt., banan 1/2 szt., woda niegazowana.

 Obiad: Kasza gryczana (100g), gulasz z indyka z marchewką, cukinią, dynią (100g) (mąka owsiana). Surówka z kapusty pekińskiej, papryki, ogórka kiszonego, cebulki, koperku z oliwą (80g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, truskawka).

16.09.2020 Środa

I Śniadanie:
Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) schab pieczony (20g) (wyrób własny), sałata, szczypiorek (3g), papryka żółta, zielona i czerwona (15g), ziarno dyni do chrupania. Herbata z aronii i malin (200ml).

II Śniadanie: Kapuśniak ze słodkiej kapusty z ziemniakami (250g) (seler, gluten). Deserek z nasion chia z musem brzoskwiniowym (150g) (mleko), woda niegazowana.

 Obiad: Łazanki jarskie z brokułami, pieczarką i żółtym serem (200g) (ser żółty z mleka, gluten), jabłko 1/2 szt., sok 100% jabłko-czarna porzeczka (200ml).

 
17.09.2020 Czwartek

I Śniadanie: Zacierka (gluten) na mleku (200ml).Chleb
orkiszowy i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata owocowo-miętowa (200ml).

II Śniadanie: Zupa krem ze szparagów z prażonymi pestkami słonecznika (250g) (seler, mleko). Ciasto z owocami leśnymi (gluten) (wyrób własny). Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

 Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), podudzie z kurczaka pieczone w piecu (100g). Marchewka z groszkiem na ciepło (80g) (mleko, gluten), kompot z jabłka i malin (200ml).

 
18.09.2020 Piątek

I Śniadanie: Chleb
z ziarnami i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i truskawki (25g) (twaróg z mleka). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Krupnik z kaszą jęczmienną i ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka, gluten). Paluch z makiem (gluten, jaja) (50g), śliwki (50g), woda niegazowana. 

 Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), filet z miruny w panierce pieczony w piecu (80g) (ryba, jaja, bułka tarta), surówka z kapusty kiszonej, marchwi, szczypiorku z oliwą (80g), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).
  

21.09.2020 Poniedziałek

I Śniadanie:
Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), wędliną drobiową (20g), sałata, ogórek kiszony (15g), szczypiorek (3g). Herbata owocowo-miętowa (200ml).

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka). Ciasteczka owsiane (gluten) 2 szt., gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

 Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową (mleko) (50g), kompot z gruszek i malin (200ml).

22.09.2020 Wtorek

I Śniadanie:
Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z awokado i jaj (25g) (jaja, jogurt) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (5g) i pomidorem (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Rosół z makaronem pszenno-jajecznym (250g) (seler, gluten, jaja). Chrupki orkiszowe 4 szt., banan 1/2 szt., woda niegazowana.

  Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), potrawka z kurczaka z warzywami (120g) (seler, śmietana z mleka), surówka z ogórka kiszonego i kukurydzy z oliwą (80g), kompot z jabłka i czarnej porzeczki (200ml).

23.09.2020 Środa

I Śniadanie: Bułka weka i chleb z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, rzodkiewką, krakowską podsuszaną (20g) szczypiorek (3g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto), woda niegazowana.

II Śniadanie: Barszcz ukraiński z ziemniakami (250g) (seler, śmietana). Tosty z żółtym serem, pomidorem i bazylią (gluten, mleko), woda niegazowana.

 Obiad: Ryż brązowy (100g). Kolorowy kociołek (150g) (danie z cukinią, papryką, mięsem drobiowym) (mąka owsiana), jabłko 1/2 szt., kompot z jabłka i wiśni (200ml).

24.09.2020 Czwartek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). chleb pszenno-żytni i chleb orkiszowy (35g) (gluten) z masłem (mleko), sałatą, z serem żółtym (20g) (mleko), pomidorem (15g), szczypiorkiem (3g), mieszanka studencka do pochrupania. Herbata z cytryną (200ml).
 
II Śniadanie: Zupa z brązowym ryżem i koperkiem (250g) (seler, masło z mleka). Koktajl truskawkowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny), woda niegazowana.

 Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet mielony drobiowo-wieprzowy (80g) (jaja, bułka pszenna, seler), buraczki zasmażane (80g) (masło-mleko, gluten). Napój z syropu z wiśni (200ml).
  

25.09.2020 Piątek

I Śniadanie:
Chleb z ziarnami i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa krem z brokuła z pestkami dyni (250g) (seler, masło z mleka). Podpłomyki posmarowane twarożkiem waniliowym z malinami (50g) (mleko), woda niegazowana.

  Obiad: Kasza pęczak (100g), ryba po grecku (80g/80g) (ryba, jaja, gluten), jabłko 1/2 szt., kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, czarna poreczka). 

SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!