jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA


12.07.2019 Piątek

I Śniadanie: Chleb z ziarnami i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i truskawki (25g) (twaróg z mleka). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto, mleko). 

II Śniadanie: Zupa ogórkowa z ryżem (250g) (seler, śmietana z mleka). Sałatka owocowa (80g) (jabłko, banan, brzoskwinia, kiwi, ananas, winogrona, pestki dyni, suszone morele), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), filet z miruny pieczony w piecu (80g) (ryba). Surówka z kiszonej kapusty i marchwi z oliwą (80g). Kompot z jabłek i wiśni (200ml).


15.07.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Chleb orkiszowy i chleb mieszany (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Herbata owocowo-miętowa (200ml).

II Śniadanie: Zupa krem z zielonego ogórka z ziarnem słonecznika (250g) (seler, mleko). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), konfiturą z brzoskwiń. Kakao (mleko) (200ml), arbuz (150g), woda niegazowana.

Obiad: Kasza jęczmienna (100g) (gluten). Kolorowy kociołek (150g) (danie z cukinią, papryką, mięsem drobiowym) (mąka owsiana), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, malina).


16.07.2019 Wtorek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), wędliną drobiową (20g), sałata, ogórek kiszony (15g), papryka (15g), szczypiorek. Herbata owocowo-miętowa (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana). Czereśnie (50g), chrupki kukurydziane (10g), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad: Naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka), marchewka do pochrupania (30g), kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml) 


17.07.2019 Środa

I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Bułka weka i chleb graham (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą rybną z warzywami (25g) (ryba, seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml).  

II Śniadanie: Rosół z makaronem pszenno-jajecznym (250g) (seler, gluten, jaja). Budyń czekoladowy z malinami (150g) (mleko, mąka kukurydziana, skrobia) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), potrawka z kurczaka z warzywami (120g) (seler, śmietana z mleka), surówka z buraka, jabłka i cebulki z oliwą (80g), kompot z jabłka i truskawki (200ml).


18.07.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb ziarnisty (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i jajkiem (20g) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto, mleko), woda niegazowana.

II Śniadanie: Zupa brokułowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Koktajl truskawkowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny), woda niegazowana.

Obiad: Makaron razowy penne z mięsem z indyka, pieczarkami i żółtym serem (200g) (mąka pszenna, mleko). Sałata lodowa, pomidor i ogórek kiszony z oliwą i ziarnami słonecznika (80g), kompot z jabłka i malin (200ml).  


19.07.2019 Piątek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku (200ml). Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, krakowską podsuszaną (20g), szczypiorek (3g), ogórek zielony (15g). Herbata z cytryną (200ml). 

II Śniadanie: Zupa porowa z kaszą jaglaną i natką pietruszki (250g) (seler, śmietana). Kisiel z owoców leśnych (180g) (wyrób własny), gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet mielony z ryby z warzywami (80g) (jaja, bułka pszenna, seler), surówka z kapusty kiszonej, marchwi, szczypiorku z oliwą (80g), kompot z gruszki i truskawki (200ml).

22.07.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), serem żółtym (20g) (mleko), szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g), marchewka do pochrupania (30g). Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler). Wafel ryżowy posmarowany twarożkiem waniliowym z malinami (50g) (mleko), woda niegazowana.

Obiad: Kasza gryczana (100g), pieczeń rzymska wieprzowo-drobiowa z marchewką (80g) (jaja, bułka pszenna) z sosem pomidorowym (50g) (mąka owsiana). Surówka z ogórka kiszonego, marchewki, cebulki z oliwą (80g). Napój z suszonych owoców (200ml). 

  


SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!