jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA


22.07.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), serem żółtym (20g) (mleko), szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g), marchewka do pochrupania (30g). Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler). Wafel ryżowy posmarowany twarożkiem waniliowym z malinami (50g) (mleko), woda niegazowana.

Obiad: Kasza gryczana (100g), pieczeń rzymska wieprzowo-drobiowa z marchewką (80g) (jaja, bułka pszenna) z sosem pomidorowym (50g) (mąka owsiana). Surówka z ogórka kiszonego, marchewki, cebulki z oliwą (80g). Napój z suszonych owoców (200ml).



23.07.2019 Wtorek

I Śniadanie: Chleb graham ze słonecznikiem i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), suchą krakowską (20g), sałata, papryka czerwona (15g), ogórek kiszony (15g), szczypiorek (3g). Herbata z cytryną (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten), śliwki (70g), paluch z makiem (mąka pszenna) (50g). Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Ryż zapiekany z jabłkami i cynamonem (200g) i polewą jogurtową (50g) (jogurt z mleka). Marchewka do pochrupania (20g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, truskawka, malina).


24.07.2019 Środa

I Śniadanie: Płatki ryżowe na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml).  

II Śniadanie: Zupa z zielonego groszku z kaszą jaglaną (250g) (seler, śmietana z mleka). Jogurt naturalny z musli i gruszką (mleko) (150g), woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), udko z kurczaka pieczone w piecu (100g). Surówka z kapusty białej, marchewki, pora z oliwą (80g), kompot z gruszki i malin (200ml).


25.07.2019 Czwartek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną drobiową (20g), szczypiorek (3g), papryka czerwona (15g), ogórek zielony (15g), ziarno słonecznika. Herbata z cytryną (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki). 

II Śniadanie: Zupa ogórkowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Kisiel z malin (180g) (wyrób własny), chrupki orkiszowe 4 szt. (gluten), woda niegazowana.

Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) z białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą truskawkową (mleko) (50g). Marchewka do pochrupania (30g), kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml).



26.07.2019 Piątek

I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml) (gluten). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, jogurt) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa z czerwonej soczewicy z ziemniakami (250g) (seler). Deser z kaszy jaglanej (80g) (mleko) z musem truskawkowym, woda niegazowana.

Obiad: Łazanki z kiszonej kapusty z mięsem i wędliną (200g) (mąka pszenna, jaja). Jabłko 1/2 szt., kompot z gruszki i wiśni (200ml).


29.07.2019 Poniedziałek

I Śniadanie: Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i truskawki (25g) (twaróg z mleka). Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.  

II Śniadanie: Krupnik z kaszą jęczmienną i ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten). Arbuz (150g), chrupki kukurydziane (10g), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad: Ryż brązowy (100g), kotlet mielony drobiowo- wieprzowy (80g) (jaja, bułka pszenna) w sosie warzywnym (papryka, kukurydza, kalafior, kalarepa, marchewka), ogórek kiszony 1/2 szt., napój z suszonych owoców (200ml).


30.07.2019 Wtorek

I Śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną drobiową (20g), szczypiorek (3g), papryka czerwona (15g), ogórek zielony (15g), ziarno słonecznika. Herbata miętowa z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa warzywna z ziemniakami, groszkiem, fasolką szparagową i kalafiorem (250g) (seler, śmietana z mleka). Kisiel z owoców leśnych (180g) (wyrób własny), chrupki jaglane 4 szt., woda niegazowana.

Obiad: Naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka). Marchewka do pochrupania (20g), kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml).

31.07.2019 Środa

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g), jabłko 1/2 szt. Kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto). 

II Śniadanie: Zupa ziemniaczana z natką pietruszki (250g) (seler, śmietana z mleka). Bułka weka (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), konfiturą z brzoskwiń, truskawek, jagód i śliwek. Kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Spaghetti z sosem mięsno-pomidorowym (z makaronem z pełnego ziarna) (200g) posypane żółtym serem (mąka pszenna, jaja, ser żółty z mleka). Sok jabłko-wiśnia 100% (200ml).

SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!