jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA



03.03.2020 Wtorek

I Śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną (20g), szczypiorkiem (3g), papryką czerwoną (15g), suszone plasterki jabłka i migdały do pochrupania (migdały). Herbata miętowa z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Krupnik z kaszą pęczak i ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka, gluten). Sałatka owocowa (80g) (gruszka, banan, brzoskwinia, kiwi, ananas, pomarańcza, pestki słonecznika), woda niegazowana.

Obiad: Makaron z pełnego ziarna (mąka pszenna) ze szpinakiem i białym serem (twaróg z mleka) (200g) i polewą jogurtową (z mleka) (50g), sałatka z pomidorów, czerwonej cebuli, koperku i oliwy (50g), sok 100% jabłko-czereśnia (200ml).

04.03.2020 Środa

I Śniadanie: Bułka weka i chleb ziarnisty (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) i jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g) posypane sezamem, jabłko 1/2 szt., kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto). 

II Śniadanie: Zupa krem z dyni z prażonymi pestkami dyni (250g) (seler, mleko). Deser z płatków jaglanych z musem truskawkowym (150g) (mleko), lemoniada z miodem i cytryną (200ml).

Obiad: Kasza bulgur (100g) (gluten), nuggetsy z fileta z kurczaka (80g) (jaja, pł. kukurydziane) - wyrób własny, sałata lodowa, ogórek kiszony, pomidor, szczypiorek, koperek z sosem winegret (80g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, malina).

05.03.2020 Czwartek

I Śniadanie: Płatki jęczmienne na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb orkiszowy (35g) (gluten) z masłem (mleko) z pastą mięsną (łopatka) z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka), chrupki ryżowe z czarnuszką 4 szt., gruszka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Pierogi leniwe z masłem (200g) (jaja, mąka pszenna, twaróg z mleka, masło z mleka), marchewka z jabłkiem (80g), kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml).

06.03.2020 Piątek

I Śniadanie: Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z soczewicy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g), kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto). 

II Śniadanie: Zupa brokułowa z makaronem (250g) (seler, śmietana, gluten). Chałka (gluten, jaja) (35g) z masłem (5g) (z mleka), mandarynka 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet mielony z ryby z warzywami (80g) (jaja, gluten, seler, ryba), surówka z kapusty kiszonej, marchwi, szczypiorku z oliwą (80g). Sok 100% jabłko-gruszka (200ml).

09.03.2020 Poniedziałek

I Śniadanie: Kasza kukurydziana na mleku (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i rzodkiewki (25g), szczypiorek (3g) (twaróg z mleka), pestki dyni do chrupania. Herbata owocowo- miętowa (200ml). 

II Śniadanie: Zupa wiejska z ziemniakami (250g) (seler, masło z mleka). Talerz warzyw i owoców: (kalarepa, papryka, seler naciowy, jabłko, mandarynka) (80g). Dip jogurtowo-czosnkowy (30g) (mleko), woda niegazowana.

Obiad: Makaron razowy penne z mięsem z indyka, pieczarkami i żółtym serem (200g) (mąka pszenna, mleko), sałata lodowa, pomidor i ogórek kiszony z oliwą i ziarnami słonecznika (80g), kompot z gruszki i aronii (200ml).

10.03.2020 Wtorek

I Śniadanie: Płatki owsiane na mleku (200ml). Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko) z pastą z tuńczyka (25g) (ryba, jogurt-mleko) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g), ogórkiem kiszonym (15g). Herbata z cytryną (200ml).

II Śniadanie: Zupa krem ze szparagów z prażonymi pestkami słonecznika (250g) (seler, mleko), chrupki gryczane 4 szt., banan 1/2 szt., woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet mielony drobiowy (80g) (jaja, bułka pszenna). Surówka z kapusty pekińskiej, marchewki, ogórka kiszonego, cebulki, koperku z oliwą (80g), kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml).

11.03.2020 Środa

I Śniadanie: Chleb graham i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z sera białego i prażonego słonecznika (25g) (twaróg z mleka), jabłko 1/2 szt., herbata owocowo - miętowa (200ml).

II Śniadanie: Zupa ogórkowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka). Koktajl jagodowy (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny) mieszanka studencka do pochrupania (orzechy, migdały), woda niegazowana.

Obiad: Gołąbki z włoskiej kapusty z ryżem i mięsem (200g) z sosem pomidorowym (50g) (mąka pszenna), marchewka do pochrupania (20g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, wiśnia).


12.03.2020 Czwartek

I Śniadanie: Płatki gryczane na mleku (200ml). Chleb mieszany pszenno-żytni i chleb ziarnisty (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, ser żółty (mleko), suchą krakowską (20g), szczypiorkiem (3g), papryką czerwoną (15g), ogórek kiszony (15g). Herbata miętowa z cytryną (200ml). (Dzieci samodzielnie komponują kanapki).

II Śniadanie: Zupa warzywna z ziemniakami, groszkiem, fasolką szparagową i brukselką (250g) (seler, śmietana z mleka), mandarynka 1 szt., ciasteczka owsiane z żurawiną 1 szt. (gluten), woda niegazowana.

Obiad: Naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka), kompot z gruszek i truskawek (200ml).


13.03.2020 Piątek

I Śniadanie: Chleb orkiszowy i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) z pastą z ciecierzycy z warzywami (25g) (seler) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g). Kawa zbożowa z mlekiem (200ml) (jęczmień, żyto).

II Śniadanie: Zupa pomidorowa z komosą ryżową (250g) (seler, śmietana z mleka), jabłko pieczone 1/2 szt. z konfiturą z wiśni, woda niegazowana.

Obiad: Ziemniaki z koperkiem (100g), filet z miruny w panierce pieczony w piecu (80g) (ryba, jaja, bułka tarta), surówka z kapusty kiszonej, marchwi, szczypiorku z oliwą (80g). Kompot z jabłek i czarnej porzeczki (200ml).


16.03.2020 Poniedziałek

I Śniadanie: Płatki jaglane na mleku z dynią (200ml). Chleb ziarnisty i chleb pszenno-żytni (35g) (gluten) z masłem (5g) (mleko), jajkiem (25g), szczypiorkiem (3g), pomidorem (15g) z sezamem. Herbata z suszonych owoców (200ml).

II Śniadanie: Zupa krem z zielonego groszku z ziarnem słonecznika (250g) (seler, mleko, gluten). Paluch z makiem (mąka pszenna, jaja) (50g), mandarynka 1/2 szt., mleko z cynamonem i miodem (200ml), woda niegazowana.

Obiad: Kasza bulgur (100g), filet z kurczaka w sosie słodko-kwaśnym (100g) (mąka pszenna, seler). Brokuł z marchewką gotowany na parze (80g), kompot wieloowocowy (200ml) (jabłko, gruszka, czarna porzeczka).  


SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!