Jadłospis

Układając jadłospis korzystamy z m. in.: Jadłospisy dla przedszkoli. Nowe propozycje żywieniowe, redakcja Leszek Jurek, wydawnictwo Lexdruk, Rybnik 2011.

W naszym Przedszkolu dzieci żywione są zgodnie z nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze w ramach żywienia zbiorowego w jednostkach oświaty.

Tekst rozporządzenia:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1154/1


MENU PRZEDSZKOLAKA



19.11.2018 Poniedziałek

I Śniadanie: płatki jęczmienne na mleku (200ml) chleb mieszany pszenno-żytni i chleb żytni z żurawiną (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), sałatą, wędliną (20g), pomidorem (15g), szczypiorkiem (3g) herbata z cytryną (200ml)

II Śniadanie: krupnik z kaszą pęczak i ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka, gluten), wafel ryżowy 1 szt, gruszka 1/2 sztuka, sok 100% jabłko-mięta (200ml)

Obiad: naleśniki pszenno-owsiane z białym serem i polewą truskawkową (200g) (jaja, mąka pszenna, owsiana, twaróg z mleka, jogurt z mleka) marchewka do pochrupania (30g) kompot z jabłek i gruszek (200ml)

20.11.2018 Wtorek

I Śniadanie: chleb orkiszowy i chleb żytni z dynią (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) pastą z jaj (jaja, jogurt naturalny) (wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym (15g) kawa zbożowa z mlekiem (200g) (jęczmień, żyto)

II Śniadanie: zupa porowa z ziemniakami (250g) (seler, śmietana) koktajl z truskawek (200ml) (maślanka-mleko) (wyrób własny) chrupki gryczane 4 szt woda niegazowana

Obiad: kasza gryczana (100g), pulpeciki drobiowe (80g) w sosie pomidorowym (50g) (jaja. otręby owsiane), surówka z selera, marchewki, jabłka i rodzynek z jogurtem naturalnym (80g) (mleko), kompot z czarnej porzeczki i jabłek (200ml)

21.11.2018 Środa

I Śniadanie: kasza kukurydziana na mleku (200ml), chleb graham i chleb żytni ze słonecznikiem (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka) wędliną drobiową (20g), ogórek zielony (15g), papryka czerwona i żółta (15g), szczypiorek (3g), herbata miętowa z cytryną (200ml) (dzieci samodzielnie komponują kanapki)

II Śniadanie: barszcz czerwony z ziemniakami (250g) (seler, śmietana z mleka), chrupki orkiszowe 4 szt, kisiel z malin (180g) (wyrób własny), mandarynka 1 szt, woda niegazowana

Obiad: pierogi leniwe z masłem (200g) (jaja, mąka pszenna, twaróg z mleka, masło z mleka), marchewka z jabłkiem (80g), kompot z gruszek i wiśni (200ml)

22.11.2018 Czwartek

I Śniadanie: bułka weka i chleb żytni z ziarnami (35g) (gluten) z masłem (5g) (z mleka), z pastą z miruny z warzywami (25g) (ryba, seler) (wyrób własny), ze szczypiorkiem (3g) i pomidorem (15g), kakao (mleko) (200ml), woda niegazowana

II Śniadanie: zupa wiejska z makaronem z pełnego ziarna (250g) (seler, śmietana z mleka. pszenica), ciasto szpinakowe (wyrób własny) (jaja, mąka pszenna) gruszka 1/2 szt, woda niegazowana

Obiad:
ziemniaki z koperkiem (100g), kotlet schabowy (80g) (jaja, bułka pszenna), surówka z buraka, jabłka i cebulki z oliwą (80g), kompot z jabłek i śliwek (200ml)

23.11.2018 Piątek

I Śniadanie: płatki jęczmienne na mleku (200ml) chleb ze słonecznikiem i chleb żytni z ziarnami 935g) (gluten) z masłem(5g) (z mleka) z pastą mięsną z warzywami (25g)(seler)(wyrób własny) ze szczypiorkiem (3g) i ogórkiem kiszonym915g) jabłko 1/2szt herbata z suszonych owoców (200ml)

II Śniadanie; zupa ogorkowa z ziemniakami(250g) (seler,śmietana z mleka) tosty z żółtym serem,pomidorem i bazylią (gluten,mleko) jabłko 1/2szt woda niegazowana lemoniada z miodem i cytryną (200ml)

Obiad: łazanki z kiszonej kapusty z mięsem i wędliną (200g) (mąka pszenna,jaja) marchewka do pochrupania (30g) kompot z malin i jabłek (200ml)



SmacznegoSmile

Tłustym drukiem zaznaczono alergeny występujace w posiłkach!